dimecres, 11 de juny del 2008

Crèdit de Síntesi

Avui dimecres és un dels dies més especials de tot el curs pels alumnes del l'institut ja que comença el Crèdit de Síntesi. El Crèdit de Síntesi és un invent que es va instaurar en els centres de secundària quan es va implantar la ESO ja fa uns quants anyets, mirant d'aglutinar en pocs dies mitjançant activitats diverses totes les assignatures que havien fet durant tot l'any.

En el meu centre el Crèdit de Síntesi dura cinc dies i cada curs fa activitats ben diferents. Els de primer van a una casa de colònies i fan una estada de natura relacionada amb l'aigua; els de segon van a un hotel d'un poble de la costa i fan esports d'aventura; els de tercer no dormen fora però baixen a Barcelona i fan diferents activitats que van des d'un recorregut pel cas històric de la ciutat en una mena de gimcana fins a presenciar una obra de teatre; i finalment els de quart fan un tros del Camino de Santiago.

El contingut acadèmic del Crèdit és molt important ja que en tots els casos els alumnes han de realitzar un treball previ combinant aspectes de totes les àrees i, a més a més, posteriorment han de fer una petita presentació oral (fent un Power Point, un tríptic, un mural, una representació, etc.) exposant aquells aspectes més destacats de les diferents activitats realitzades.

Tot i això els alumnes de la USEE hi participen activament com un alumne més, no només anant a la pròpia sortida sinó també en l'elaboració d'ambdós treballs. Això és possible gràcies a que els grups de treball es fan pensant en la diversitat de l'alumnat i els diferents alumnes de necessitats educatives especials no en creen un a part sinó que s'integren en diferents grups. És obvi que això pot resultar una dificultat afegida pels altres membres i per això els diferents professionals de la Unitat i els tutors parem especial atenció a aquests grups realitzant un suport específic tan en l'elaboració dels treballs com durant les diferents activitats que realitzen fora del centre.

La seva integració en aquests grups no sempre és fàcil i en alguns casos ens hem trobat amb clares objeccions per part d'alguns alumnes i fins hi tot per part de les seves famílies. Generalment, però, els alumnes ho accepten de bon grat ja que al cap i a la fi s'adonen que el fet de tenir un dels nostres alumnes en el grup acaba sent una avantatge ja que compten amb un adult que els assessora i els ajuda gairebé de forma permanent. Aquest any amb els alumnes de tercer ni tan sols vam haver d'ajustar els grups ja que els mateixos alumnes s'ho van muntar perquè els alumnes de la Unitat estiguessin en diferents grups, i no us podeu ni imaginar el que suposa això per la seva autoestima.

Salut!

4 comentaris:

Anna ha dit...

ara que ja has tornat, has de fer el resum de com ha anat!

Dani ha dit...

Hola! he anat a parar aqui perquè he vist que algú d'holanda ha entrat des d'aquest enllaç a la meva web i m'ha picat la curiositat. Realment trobo molt interessant aquest weblog. Crec que el món de l'ensenyament i internet poden complementar-se de manera perfecta. De fet, el mey weblog neix de la voluntat de plasmació d'aquelles coses que trobo que interessen als alumnes a les meves rutes i de les quals en poden aprendre coses des d'un nou punt de vista.

Realment, moltes felicitats i endavant amb aquesta tasca!

Anna ha dit...

dani, "l'holandesa" era jo xafardejant links, tot i que torno dijous ;)

Roger ha dit...

Dani: moltes gràcies pels ànims i tot hi que no és fàcil fem el que podem.
Salut!