Ara fa uns quants dies que no escrivia res degut a diversos factors: la poca inspiració que em sorgeix degut a que els meus alumnes ja estan de vacances, les anades i vingudes al gimnàs per posar-me en forma ara que cal lluir palmito, la insoportable calor que des de fa una setmaneta plana sobre la ciutat de Barcelona i la mandra que fa escriure per a un mateix.
Tot i això després de la insistència de la meva parella us explicaré que fan els professors, educadors i altres professionals docents un cop els alumnes deixen de venir al centre. Si ve és cert que tenim moltes més vacances que la resta de mortals, encara treballem un parell de setmanes més acabant de posar les notes finals, parlant amb els pares, fent reunions diverses amb l'equip docent, amb el departament corresponent, amb la direcció, amb el claustre... El que és veritat és que quan els alumnes marxen treballar, treballar... treballem poc (tot hi que en el cap d'estudis se li gira feina amb la sempre complexe distribució horària) ja que el que fem sobretot és parlar i valorar com ha anat el curs.
Alguns de nosaltres aprofitem per fer algun curs dels oferts pel departament, que tot hi que alguns poden resultar força pesats sempre hi ha algun d'ells que van bé, sigui per reciclar-se, per adquirir nous coneixements o simplement per acumular algun puntet més (pels que no conegueu el món del Departament, aquests punts serveixen a la llarga per aconseguir un millor lloc de treball o per poder optar al concurs de trasllats amb més garanties). Avui precisament he assistit a la primera sessió d'un curs de "TIC i necessitats educatives especials". No és el primer curs d'aquestes característiques que faig però la veritat és que les noves tecnologies és un camp que cal explotar i extendre molt més dintre de les aules.
En el meu camp les adaptacions del material i les activitats són el pa de cada dia ja que els recursos de que disposen els nostres alumnes no són suficients per poder fer front a les demandes del currículum sense certes ajudes. A secundària aquestes ajudes la gran majoria de vegades passen per retallar el temari i centrar els esforços en aspectes concrets, aspectes que cal desenvolupar de la forma més vivencial i propera a l'alumne possible. En això ens poden ajudar molt les noves tecnologies i tot i que encara hi ha molt camí per recòrrer, sobretot a secundària ja que les activitats i els recursos disponibles estan molt centrats en edats més primerenques fet que fa que les propostes siguin massa infantils per la mena d'alumnes que nosaltres atenem, hi ha algunes propostes molt interessants.
Des del Departament d'Educació ja fa molts anys que treballen amb recursos que permeten adaptar el material a les necessitats específiques dels alumnes d'educació especial facilitant en alguns casos la tasca del professorat. En el següent link en teniu un bon grapat agrupat per matèries, necessitats i nivells amb una petita explicació, les competències bàsiques que treballen i en alguns casos l'opció de poder descarregar-lo i treballar-hi directament.
PD: Properament explicaré amb més detall algun d'aquests recursos i la mena d'aplicacions que tenen amb els alumnes nee a secundària.
Alguns de nosaltres aprofitem per fer algun curs dels oferts pel departament, que tot hi que alguns poden resultar força pesats sempre hi ha algun d'ells que van bé, sigui per reciclar-se, per adquirir nous coneixements o simplement per acumular algun puntet més (pels que no conegueu el món del Departament, aquests punts serveixen a la llarga per aconseguir un millor lloc de treball o per poder optar al concurs de trasllats amb més garanties). Avui precisament he assistit a la primera sessió d'un curs de "TIC i necessitats educatives especials". No és el primer curs d'aquestes característiques que faig però la veritat és que les noves tecnologies és un camp que cal explotar i extendre molt més dintre de les aules.
En el meu camp les adaptacions del material i les activitats són el pa de cada dia ja que els recursos de que disposen els nostres alumnes no són suficients per poder fer front a les demandes del currículum sense certes ajudes. A secundària aquestes ajudes la gran majoria de vegades passen per retallar el temari i centrar els esforços en aspectes concrets, aspectes que cal desenvolupar de la forma més vivencial i propera a l'alumne possible. En això ens poden ajudar molt les noves tecnologies i tot i que encara hi ha molt camí per recòrrer, sobretot a secundària ja que les activitats i els recursos disponibles estan molt centrats en edats més primerenques fet que fa que les propostes siguin massa infantils per la mena d'alumnes que nosaltres atenem, hi ha algunes propostes molt interessants.
Des del Departament d'Educació ja fa molts anys que treballen amb recursos que permeten adaptar el material a les necessitats específiques dels alumnes d'educació especial facilitant en alguns casos la tasca del professorat. En el següent link en teniu un bon grapat agrupat per matèries, necessitats i nivells amb una petita explicació, les competències bàsiques que treballen i en alguns casos l'opció de poder descarregar-lo i treballar-hi directament.
PD: Properament explicaré amb més detall algun d'aquests recursos i la mena d'aplicacions que tenen amb els alumnes nee a secundària.
1 comentari:
Benvolgut Roger,
la paraula "reciclar-se" pels mestres em produeix esgarrifances. La meva ment torturada severament pels nens imagina una planta de reciclatge on uns éssers monstruosos tipus orwellians van agafant els mestres i els embuteixen en una màquina per sortir a punt per l'any següent.
Aquests 10 dies de juny en què ja no hi ha classes, és quan realment disfruto del meu ofici, sobretot perquè un cop recollida l'aula i entregats els informes, ja no fas res més que passar-te el dia tancat a l'ordinador reservant vacances i demés. O tirant-te dues hores per esmorzar, que al cap i a la fi s'ha de demostrar que estàs en el funcionariat.
Els cursos per als mestres vocacionals. Pels antivocacionals, la llibertat de no fer res en tot el dia.
Salutacions antipedagògiques.
Publica un comentari a l'entrada