Després d'un llarg període de poques idees degut a l'aturada per vacances i a la manca d'incentius blogaires que em provoca el fet de no tenir contacte amb els nanos de l'institut, ja torno a ser aquí per mirar de donar una mica la tabarra al personal. Tot i que no puc prometre una gran asiduitat, degut a l'acumulació de feina que suposa una tornada plagada de nous projectes, miraré de tant en tant d'escriure alguna coseta encara que només sigui per centrar les meves pròpies idees i autollegir-me, i si algú més hi vol participar hi estaré de ben segur encantat.
Doncs endavant amb el primer post d'aquest nou curs...
Aquest any continuo a la Unitat d'Educació Especial (USEE) però amb una diferència, la gran quantitat d'alumnes als quals haurem d'atendre degut a que només tres professionals haurem de fer front a les necessitats dels quatre cursos de la ESO. Tot hi que només tenim inscrits "oficialment" 8 alumnes amb necessitats eeducatives especials greus i permanents a la Unitat (ja que al ser, suposadament, una unitat només de primer cicle, és a dir de primer i segon d'ESO, només podem atendre -repeteixo "oficialment"- a aquest nombre d'alumnes) ja sabem que ens haurem de multiplicar per atendre a un mínim de 16 alumnes (alumnes que al no disposar de més places "oficials" a la unitat en el seu expedient no hi pot constar l'escolarització USEE). En aquests 16 casos no hi tinc en compte les demandes que de ben segur durant les primeres setmanes de curs ens arribaran a la unitat per part dels tutors dels diferents nivells. A més a més, dels tres professionals només jo com educador tinc el privilegi de poder entrar a les aules i fer el suport directe corresponent que bona part d'aquests alumnes necessita per poder seguir el ritme de les diferents matèries, ja que les meves companyes no tenen més hores per poder donar-me un cop de mà (psicopedagoga i mestre d'educació especial que a més de les instrumentals de la USEE fan crèdits variables de reforç i classes a l'Aula Taller -espai en grups reduïts per aquells alumnes de 3r i 4t d'ESO que tenen dificultats per treures el graduat-).
Un altre dels canvis d'aquest nou curs serà la posada en marxa d'un projecte de Transició a la Vida Adulta (TVA) amb els alumnes de 4t de la USEE. L'objectiu d'aquest projecte és millorar la seva autonomia a nivell personal, social i laboral, degut a les dificultats que presenten a l'hora d'encarar els reptes que planteja el món real. El nucli d'aquest projecte serà un taller de cuina a través del qual treballarem aspectes tan bàsics com els hàbits d'higiene, les habilitats comunicatives o el control de l'economia diària. Més endavant ja us explicaré amb més detall aquest projecte que de moment està a les baceroles.
A banda de tot això seguirem amb la piscina dels divendres, afegint-hi un parell de sessions d'un taller de vela adaptada que aquest anys se'ns a obert la possibilitat de dur a terme amb els nostres alumnes.
Així doncs, tot i que aquests dies encara no hi ha alumnes (les classes comencen el dia 15) hi ha molta feina per fer, moltes reunions amb les que posar-se al dia, moltes coses que coordinar, molts materials que preparar i, sobretot, molta, molta, molta paciència que acumular.
Salut i força!
Doncs endavant amb el primer post d'aquest nou curs...
Aquest any continuo a la Unitat d'Educació Especial (USEE) però amb una diferència, la gran quantitat d'alumnes als quals haurem d'atendre degut a que només tres professionals haurem de fer front a les necessitats dels quatre cursos de la ESO. Tot hi que només tenim inscrits "oficialment" 8 alumnes amb necessitats eeducatives especials greus i permanents a la Unitat (ja que al ser, suposadament, una unitat només de primer cicle, és a dir de primer i segon d'ESO, només podem atendre -repeteixo "oficialment"- a aquest nombre d'alumnes) ja sabem que ens haurem de multiplicar per atendre a un mínim de 16 alumnes (alumnes que al no disposar de més places "oficials" a la unitat en el seu expedient no hi pot constar l'escolarització USEE). En aquests 16 casos no hi tinc en compte les demandes que de ben segur durant les primeres setmanes de curs ens arribaran a la unitat per part dels tutors dels diferents nivells. A més a més, dels tres professionals només jo com educador tinc el privilegi de poder entrar a les aules i fer el suport directe corresponent que bona part d'aquests alumnes necessita per poder seguir el ritme de les diferents matèries, ja que les meves companyes no tenen més hores per poder donar-me un cop de mà (psicopedagoga i mestre d'educació especial que a més de les instrumentals de la USEE fan crèdits variables de reforç i classes a l'Aula Taller -espai en grups reduïts per aquells alumnes de 3r i 4t d'ESO que tenen dificultats per treures el graduat-).
Un altre dels canvis d'aquest nou curs serà la posada en marxa d'un projecte de Transició a la Vida Adulta (TVA) amb els alumnes de 4t de la USEE. L'objectiu d'aquest projecte és millorar la seva autonomia a nivell personal, social i laboral, degut a les dificultats que presenten a l'hora d'encarar els reptes que planteja el món real. El nucli d'aquest projecte serà un taller de cuina a través del qual treballarem aspectes tan bàsics com els hàbits d'higiene, les habilitats comunicatives o el control de l'economia diària. Més endavant ja us explicaré amb més detall aquest projecte que de moment està a les baceroles.
A banda de tot això seguirem amb la piscina dels divendres, afegint-hi un parell de sessions d'un taller de vela adaptada que aquest anys se'ns a obert la possibilitat de dur a terme amb els nostres alumnes.
Així doncs, tot i que aquests dies encara no hi ha alumnes (les classes comencen el dia 15) hi ha molta feina per fer, moltes reunions amb les que posar-se al dia, moltes coses que coordinar, molts materials que preparar i, sobretot, molta, molta, molta paciència que acumular.
Salut i força!
3 comentaris:
Doncs apa, a acumular paciència!
Roger et desitjo molta força per començar el nou curs, però segur que estas molt preparat, 3 mesos de vacances no són una broma!!!
Hola Palillo, sé que no són una broma però t'asseguro que després d'estar batallant diàriament amb una bona colla d'adolescents hormonats els necessites més que el pa que menges.
Una abraçada ben forta!
Publica un comentari a l'entrada